• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bästa valet i att samla lån? Med eller utan medlånare

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Hej!
Äntligen har mina betalningsanmärkningar försvunnit och jag kan äntligen försöka bli skuldfri. Som det ser ut nu har jag en inkomst på 307200 per år.
Lån med uc på 216000
Skuld utanför uc 68000

Det jag vill göra är ett ta en nytt lån och samla detta.
Jag har 0,9 i uc.
Problemet är att jag har min mamma som medlånare på det stora lånet. Hon är även okej med att stå med som medlånare på det nya lånet. Det gamla lånet är ett omstartslån med typ 12% i ränta och vi var överens om att ta ett nytt lån med bättre ränta när mina anmärkningar försvann.
Det hon dock inte vet om är att jag dragit på mig några nya krediter. Dom 68000.
Nu till min fråga.
Det bästa är såklart att ta ett ända nytt lån på hela summan. Då måste jag ju dock berätta för min mamma hur hela bilden ser ut och hoppas att hon går med på att hjälpa och inte har ihjäl mig.
Eller ska jag ta ett nytt lån på 216000 för att få ner räntan på det.
Och sen testa ta ett till lån på 68000 själv och hoppas få ett bra lån och slippa erkänna hela grejen?
Kan tillägga att dom 68000 är fem st olika kredite Just nu betalar jag ca 7000 varje månad. Behöver få ner det till ca 3000.
Är det möjligt?
Och kommer jag ens få några bra låneerbjudanden? Tänkte gå via Lendo.

Kan även tillägga att jag har två barn under 18, och är ensamstående. Om det skulle göra någon skillnad.
Och CSN. Det vet jag inte om dom räknar med.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Hej!
Äntligen har mina betalningsanmärkningar försvunnit och jag kan äntligen försöka bli skuldfri. Som det ser ut nu har jag en inkomst på 307200 per år.
Lån med uc på 216000
Skuld utanför uc 68000

Det jag vill göra är ett ta en nytt lån och samla detta.
Jag har 0,9 i uc.
Problemet är att jag har min mamma som medlånare på det stora lånet. Hon är även okej med att stå med som medlånare på det nya lånet. Det gamla lånet är ett omstartslån med typ 12% i ränta och vi var överens om att ta ett nytt lån med bättre ränta när mina anmärkningar försvann.
Det hon dock inte vet om är att jag dragit på mig några nya krediter. Dom 68000.
Nu till min fråga.
Det bästa är såklart att ta ett ända nytt lån på hela summan. Då måste jag ju dock berätta för min mamma hur hela bilden ser ut och hoppas att hon går med på att hjälpa och inte har ihjäl mig.
Eller ska jag ta ett nytt lån på 216000 för att få ner räntan på det.
Och sen testa ta ett till lån på 68000 själv och hoppas få ett bra lån och slippa erkänna hela grejen?
Kan tillägga att dom 68000 är fem st olika kredite Just nu betalar jag ca 7000 varje månad. Behöver få ner det till ca 3000.
Är det möjligt?
Och kommer jag ens få några bra låneerbjudanden? Tänkte gå via Lendo.
0.9% i risk, och inga anmärkningar. Du borde kunna stå själv då på nya lånet och behöver inte mammas hjälp längre ändå. Ett samlat lån på under 300k ska ju inte vara några problem alls, eller har jag missat ngt?
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
0.9% i risk, och inga anmärkningar. Du borde kunna stå själv då på nya lånet och behöver inte mammas hjälp längre ändå. Ett samlat lån på under 300k ska ju inte vara några problem alls, eller har jag missat ngt?
Nej jag vet inte. Har så dålig koll.
Har även 4 ff dom senaste 12 månaderna.
Men jag kan alltså förmodligen få ett bra lån på ca 290000 utan medlånare?
Och med en ränta på under 10%?
Helst lägre såklart, vilken ränta kan man förvänta sig som bäst?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 625
Mottagna reaktioner
6 206
Poäng
4 147
Samla lånen och betala av lånet mamma är med på utan henne som medlåntagare.
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Kan även tillägga att jag har två barn under 18, och är ensamstående. Om det skulle göra någon skillnad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp